miercuri, 6 mai 2009

Ia promoţia, neamule!

Mă, io nu pricep o chestie: de ce mama mă-si, dacă undeva, oriunde, pe un afiş scrie că la unul sau mai multe produse cumpărate primeşti ceva cadou, gratis, moca, bonus, de ce acel "ceva" tre' să ţi-l revendici? De ce nu ţi se oferă aşa cum e scris acolo? De ce tre' să fie românu' ăla de după tejghea hoţ? Sau nu e hoţ? E numa' şmecher?
Numa' 2 exemple vă dau:
1. La Real. Bănuiesc că ştiţi toţi căţeii de la Real, pentru care tre' să aduni 25 de puncte. Ei bine, greu mai e să le aduni, că se dă un punct-căţel la 40 de lei cheltuiţi. Da' nu ajunge, tre' să te lupţi! Că ajung la casă, plătesc şi mi se dă bonul. "Şi căţeii mei?" întreb. "Păi trebuia să mi-i cereţi, că nu dăm decât la cine cere, că nu toată lumea vrea". "Mă cac pe ei de căţei", zic, "dar vreau să îmi daţi ce mi se cuvine conform promoţiei afişate, chiar dacă îi arunc pe urmă la gunoi". Tace, şi-mi dă punctele.
2. La fastfud. "The Place", pe corso în Sibiu. Cer o shaorma. În timp ce aştept, observ nu unul, ci 3 (trei) afişe pe vitrină: "Pentru orice produs fast-food cumpărat de aici, primiţi GRATIS o doză de Coca-Cola". Booon, mişto! În faţa mea, doi puştani cu două gagici comandaseră şi ei ceva. Fastfudista le livrează comanda, evident, fără dozele de cola aferente. Ăştia mici încep să bolborosesască în barbă că unde li-s sucurile. Fastfudista se face că n-aude şi îşi face de lucru prin bucătărie. Ăştia mici abandonează, jenaţi de nesimţirea personajului de la gemuleţ. Şi se trag deoparte. Îmi vine şi mie shaorma. Fără doza GRATIS. Plătesc. Dameza dă să-mi întoarcă spatele. "Şi doza de cola...?" întreb io. Se uită urât la mine, da' urât! Şi îmi dă cola. "Şi ale lor?" continui "cu tupeu", uitându-mă spre ăia mici. No, dacă aţi văzut vreodată o kuktă spre finalul ciclului de fierbere, o să aveţi o imagine fidelă a fastfudistei în acele momente. Da' i-o ţinut supapa, cel puţin până am plecat io, le-o dat sucurile şi la copii ăia. Mai mult nu mai ştiu că i-am întors io spatele şi am plecat.

Niciun comentariu: