vineri, 23 mai 2014

Si cu bidineaua si vopseaua...

Pe scurt: in 2011 Strabag castiga (si) contractul de reabilitare a DN 14 Sibiu - Medias - Sighisoara. Lucrare in valoare de 162.857.641 lei fara TVA, adica cam 36 de milioane de euro. Si se zice mai departe: "Prin modernizarea DN14 [...] se urmareste marirea vitezei de deplasare a soferilor, reducerea timpului petrecut in trafic.".

Buun. Cum au lucrat nu pot sa comentez, dar ca nespecialist nu pot sa le reprosez nimic. In momentul de fata lucrarile sunt aproape terminate, se toarna ultimul strat de asfalt si se fac trasarile. Kilometri intregi pe zi.

Dar puii mei... la asa un proiect n-a stat nimeni sa gandeasca inainte? Sunt convins ca austriecii au venit sa faca o afacere, adica sa lucreze si sa incaseze banul (am inteles ca o vreme au lucrat cam pe banii lor), dar oare cat de tare s-au mirat de stilul de lucru romanesc? Adica bagi jdamilioane de euro in opjdakilometri de drum, si nu ii aduci nici o imbunatatire?

De exemplu aceasta curba, in care, in ultimele luni, s-au produs mai multe accidente (1, 2, 3, 4).


Curba asta a fost intotdeauna nenaturala, semn ca magarul care a trasat cararea acum sute de ani nu se gandea la viitor, adica la noi. Proiectul reabilitarii a lasat curba asa. Culmea ironiei e ca podul provizoriu pus pe perioada reparatiei a fost pus exact in pozitia ideala. Apoi, evident, a fost dat jos. Era si mai ieftin pentru toti sa faca direct un pod nou, pe "calea buna"...

La cat e de lat drumul se puteau face, din bidinea, macar benzi duble in rampa. N-au facut-o. Atunci mai are rost sa visez la chestii destepte vazute prin tari cu apa calda, gen segment de drum cu doua benzi pentru o directie, urmate de un segment de doua benzi pentru directia cealalta?

Atunci as fi crezut in "se urmareste marirea vitezei de deplasare".

Intre Sibiu si Medias existau 11 portiuni mari si late, unde puteai sa depasesti. Drum drept, vizibilitate, daca nu venea nimeni pe contrasens puteai sa scapi de camioane si muieri. In netarmurita lui intelepciune, proiectantul a omorat patru din ele cu devieri artificiale la intrarea in localitati.


Am spus mai devreme ca inca se lucreaza, dar ce am vazut pana acum: intre doua localitati, pret de 6km, exista numai linie continua, drept pentru care s-a mai dus o zona de depasit.


O alta s-a dus cu o limitare la 70. Pusa asa, de-ampulea, intre localitati, pe o bucata de drum drept de aproape un kilometru.

Zau ca nu mai conteaza daca au sa puna linie continua sau nu.

Cireasa de pe tort e pe sensul opus, unde va aparea...

Pe un segment de drum care poate fi atacat, in conditiile actuale, cu 90km/h fara nici un fel de problema!

Deci, din cele 11 locuri de depasit, sase s-au dus. Trei au ramas, sunt trasate. Mai ramane de vazut ce se va intampla cu restul de doua.

Bine-nteles ca Politia s-a sesizat! De cateva saptamani bune sunt zilnic 2-3 echipaje de radar care supravegheaza traficul pentru "crearea unor conditii de confort si siguranta pe drumurile publice". Din cate am vazut castiga binisor, dar in curand au sa le mearga superb, dupa ce se termina trasarea si marcarea.

"Se urmareste marirea vitezei de deplasare"...

Le urez sa circule numai intr-o coloana inceputa de doua camioane urmate de doua incepatoare. Ca eu stiu cum e.

Un comentariu:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.