miercuri, 17 septembrie 2008

Gaura din părete

Treaba ie cam aşa: de când m-am mutat io în blocu ăsta în care dorm nopţile (adică de fro' 5 ani), n-o fost zi să nu deie careva fo' gaură în f'un părete. Nu pot să mint şi să zic că io n-am dat. Am dat şi io fo' 5 găuri când am renovat. Şi încă o zi am mai sfredelit faianţa aia comunistă, că erea lipită cu plăcintă de aia de beton şi nu cădea a dracu' nicicum. Da' o fost o zi mă!
Amu, blocu meu are 5 scări. Fiecare scară are 10 apartamente. Deci cu totu' 50 de apartamente. Să lom o medie de 20 de păreţi per apartament. Rezultă 1000 (unamie) de păreţi în tot blocu. Boooon... Câte găuri poa' să deie unu care începe operaţiunea foreza fix la 9 dimineaţa şi termină la 5 dupămasa? (aşa face ăsta de dă găuri acum, nu e invenţie de-a mea - fix la 9 bagă foreza) Să zicem 5 pe oră. Deci 40 de găuri pe zi de muncă. Dacă împărţim 1000 la 40 ne iasă taman 25 de zile-muncă. Acu' stau şi cujet: diferenţa de 1250 de zile-muncă până la ăia 5 ani de când încerc io să dorm în blocu ăsta s-o materializat în alte 50000 (cincizecidemii) de alte găuri în ăia 1000 (unamie) de păreţi ai blocului. (Am scăzut din ăia 5 ani sâmbetele, duminicile şi sărbătorile legale, am lăsat numa' zile-muncă, să nu ma ia careva la 11 metri că denaturez rezultatu').
Având în vedere că io n-am 40 de găuri în păreţii din apartamentu' meu, şi că am vorbit şi cu câţiva vecini, care mi-or zîs că nici ei n-au atâtea, înseamnă că găurile astea s-or mutat la careva din vecini. Care vecini, înclin io să cred, au nişte păreţi formaţi numa' din găuri.
Aşa că, vă spui drept şi cu mâna pe inimă: mie mi-e nuştiucum să mă mai duc la bloc să dorm. Cum să dorm io liniştit când ştiu că oamenii ăia au păreţi din găuri? Dacă să surpă păreţii pe ei? Şi oare nu le-o fi frig? Că cre'că trage un corent pin găurilea alea de maaamă-maaamă!
Altfel, nici o problemă. Cu bârâiala aia continuă care-ţi zdruncină şi bruma de creer ce ţ-o rămas te obişnuieşti. La fel şi cu sperietura de sâmbătă sau duminică dimineaţă de la ora 9 fix, când vrei să-ţi mai lungeşti o ţâră somnu'.
Din spirit de solidaritate cu vecinii ăia oropsiţi de soartă, când gată ăştia de lucră acum, mă gândesc să-mi fac şi io măcar un părete din găuri.

Am zîs!

Update: Al dracu ce plouă! Oare nu le-o intra apa în casă pin găurile alea? Bieţii oameni!

Niciun comentariu: