luni, 2 martie 2009

Odiseea plătitorului de gaz

No, am trăit s-o trăiesc şi pe asta! Să umblu tri zîle şi jumate de oraş să plătesc factura la gaz. Să nu vă apucaţi să-mi ziceţi că se poate plăti şi la ING, BRD sau la alte puncte de încasare în afar' de casierii. Că ştiu.
Problema mea o apărut din cauza punctelor de încasare de la BRD, alea de butonezi la robot şi i bagi bani în burtă. Că idiotu ăla de robot înregistrează plata pentru factura scanată, chiar dacă tu bagi mai mult că vrei să plăteşti şi facturi mai vechi. Că inevitabil ai facturi restante dacă ele îs scadente acum 2 săptămâni şi tu le primeşti azi. Sau niciodată, cum o fost cazu' cu asta a mea. Şi ui aşa m-am trezit la jumatea lu' februarie cu penalităţi pentru o factură din noiembrie, cică neplătită.
În fine, când am văst ce varză-i prin factura aia, de nu mai ştiam ce e plătit şi ce nu... că şi la telefon m-o lămurit aia buştean, că mi-o stins factura aia din aia de decembrie, că de fapt acu restanţă e ailantă, da' că totuşi la aia din noiembrie pun penalităţi... mai înţelege ceva de poţi. Aşa că am zis că cel mai bine mă duc io la casierie, să mă rezem de gemuleţ până mi-oi rezolva problema.
Dimineaţa mă duc io la 8 (cică devreme) la casierie. N-am putut intra înuntru. Era plin. Circa 100 de... oameni (am vrut să zic pensionari, da' na, mai era şi câte unu nepensionar printre ei) stăteau la coadă la un singur ghişeu. Am renunţat. M-am dus a doua zi la 7.30, că atunci deschide. Seim şit. Doar că acum stăteau afară (cam -15 Celsius) aşteptând să se deschidă uşa. Am renunţat a doua oară. Cu gândul că o să merg la ora închiderii. Am făcut-o şi pe asta. Doar că nu m-am mai dus până acolo. M-am oprit la colţul străzii unde era casieria. Că dacă mai făceam 10 metri riscam să zică cineva că stau la rând să plătesc gazu'.
Am început să mă întreb: oare toţi ominii ăştia au probleme ca mine cu facturile? Sau numa le place să stea la coadă? Lor nu le-o zis nimeni că se poate plăti gazu' în multe alte locuri? Că de citit pe dosu' facturii ştiu sigur că n-or citit. Ce-i de citit pe spate? Nimic interesant.
Am plecat resemnat, făcându-mi planuri de bătaie pentru a treia zi de încercări. Şi cum mergeam prin bezna serii, numa ce m-am luminat. A doua zi am sunat iar la telefonu' clentului, şi am cerut să mi se dicteze numere de facturi care tre' să le plătesc ca să încheiem odată socotelile. Şi înarmat cu numerele de facturi am purces să caut o bancă să plătesc. Prima ieşită în cale - BRD.
No, mă pun la coadă (nu aşa mare ca alea de zilele trecute), în circa 15 minute ajung la rând, şi zic ce vreau. Cică nu se poate, facturile numa la robot. "Doamnă", zic, "io din cauza acelui robot am ajuns la ghişeu. Că ăla nu face ce vreau io. Io vreau să vă dau banii şi să-mi daţi o chitanţă pe care scrie că am plătit factura cutare şi cutare!" Ea nimic. "Nu se poate, dacă nu aveţi bani potriviţi vă schimb, şi mergeţi cu facturile la robot." "Doamnă" (asta în loc de duduie, madam, fă proasto, şi altele ce-mi umblau prin minte) "n-am facturile, acum v-am zis. Pot plăti la robot fără?" "Nu ştiu, la mine nu se poate." N-am mai stat să mă cert cu.... în fine. Ştiu cum e să vii la bancă, să ai de rezolvat o treabă de 2 minute şi să stai după unu' care nu pricepe. Aşa arătam io atunci, ca unu care nu pricepe. Şi în urma mea era coadă. Să fi stat să-i explic că treaba ei e să ia banu' omului, aşa cum scrie pe factură, că se plăteşte la automat sau LA CASIERIILE BRD NUMERAR , mai luam naibii ş-o bătaie de la ăilanţi de stăteau la coadă. Am renunţat la a plăti la BRD, că la ei ca şi bancă am renunţat de multă vreme, şi am plecat să caut un ING. Aici, spre surprinderea mea, s-o putut orice, deşi nici ăştia nu le au pe toate. Da' mi-o dat chitanţă cum am vrut io, în fond e treaba mea CE plătesc.
Şi uite-aşa s-o încheiat odiseea mea de plătitor de gaz.

Niciun comentariu: