vineri, 9 octombrie 2009

Post fara inima

M-am tot gandit daca sa public acest post sau nu, avand in vedere ca ar putea reiesi ca sunt nemilos si fara suflet. Ma pregateam sa-i pun o introducere in aparare, dar pana la urma mi-am spus ca cei care ma cunosc... cam stiu cum sunt de-adevaratelea.

Exista o campanie destul de bine mediatizata, probabil a auzit fiecare de ea, "Inima Copiilor pentru Marie Curie". Pe scurt, asociatia neguvernamentala "Inima Copiilor" aduna fonduri pentru a dota o sectie de chirurgie pediatrica pentru sutele de copii care se nasc, din nefericire, cu probleme cardiace. Asociatia isi propune sa utileze o asemea sectie in cadrul fostului spital "Budimex", actualmente "Marie Curie" pentru a fi de folos celor din "sudul tarii".

Ca unul care a mai avut de a face, din fericire foarte putin, cu sistemul sanitar din Rromanica, unde, ca te arde sau nu, pana nu iesi cu banu' la interval nu te baga nimeni in seama, si cu cat te arde mai tare cu atat trebuie sa marci banul mai gros, nu pot sa nu ma intreb: cam cat de mari au sa fie spagile? Cat trebuie sa decartezi la medici, la asistente si la infirmiere, avand in vedere ca toti micii pacienti care ajung acolo sunt cu probleme intr-adevar grave?

Daca tot sunt niste medici care au sa munceasca in aceasta sectie si au sa mai incaseze si banul cel mult... de ce n-au venit ei cu fondurile pe care le aduna la actualul loc de munca? Ar fi fost o investitie excelenta, zic eu. E drept ca e mai misto sa astepti sa-ti adune altii fondurile ca tie sa nu-ti ramana decat sa incasezi. Pana una alta, eu n-am descoperit nicaieri pe site-ul campaniei scris ca asistenta medicala este gratuita sau, cel mult, acoperita de asigurarile de sanatate, ca nu se vor primi spagi si orice pacient va fi tratat acolo fara partinire.

E adevarat, poate par nedrept, insensibil si fara inima fiindca nu ma gandesc la bebelusii care isi vor recapata sansa unei vieti normale. Ba ma gandesc. Dar daca donez din banii mei pentru dotarile acestei sectii vreau sa stiu ca donez pentru copii, nu pentru copii si pentru buzunarele unor cadre medicale fara scrupule.

Iar daca gresesc, si viitorul imi va arata asta, si cadrele medicale vor fi de o probitate morala si profesionala fara dubii, aproape de altruism, imi cer iertare de pe acum, si ca sa mai indulcesc pedeapsa imi fac o datorie de onoare si pun aici bannerul lor.



Niciun comentariu: