vineri, 26 martie 2010

Io nu pricep!

Deci băi oameni buni! Nu înţeleg şi pace!
Să mă explic: am auzit azi o ştire la radio, pe când eram în trafic, de era să mă urc pe trotuar să calc vreo 3 pensionari şi 4 şomeri, să le curm viitoarele suferinţe. Cică E.ON spune că ar putea renunţa la 1.700 de angajaţi dacă ANRE nu creşte preţurile la gaze şi electricitate. Adică cum? Adică de ce să plătesc io şi cu ăia 3 pensionari şi 4 şomeri şi încă vreo 15 milioane de abonaţi plătitori de gaz şi curent un metru cub de gaz sau un kilowatt mai scump? Ca să nu dea ei afară 1700 de oameni? Păi bă... plm. Mai departe zicea aşa în ştire: "Creşterea preţurilor, care se tot amână, va avea implicaţii severe atât asupra E.ON, cât şi a altor companii". Serios? Hai să mori tu! Păi ce ar fi să faceţi ce văd că ştiţi şi singuri, conform aceleiaşi ştiri: " Probabil că va trebui să ne reorganizăm mai repede şi poate că va trebui să reducem numărul de angajaţi, inclusiv prin disponibilizări, nu doar prin programe de plecări voluntare şi pensionări anticipate." Probabil că da, asta ar trebui să faceţi. Ba mai mult, să vă tăiaţi şi din nesimţitele alea de salarii pe care le aveţi voi, ăştia care faceţi analiza buzunarului meu şi care aveţi posturi călduţe şi sigure la companiile monopol de utilităţi. Probabil că n-ar fi rău s-o lăsaţi mai moale, că boboru' ăsta moare şi aşa destul din cauza bugetarilor şi a măsurilor eficiente ale guvernării actuale. Sau ăţi fi şi voi un soi de bugetari şi nu ştiu io? Ups. Mi-o picat o fisă fix amu. De aia s-or fi scumpit şi carburanţii zilele trecute. Ca să nu pună petroliştii oameni pe liber. Clar. Că alte motive nu-s, preţul petrolului e bine mersi constant, cursul leu-euro e către vale...
Acum am priceput, da' nu mai schimb titlu'.
No, asta da protecţie socială în patria noastră! Cresc preţurile ca să evităm şomaju'! Bun aşa! Apaă mă gândesc că de luni să cresc şi io preţurile la ce vând io acum, că daca n-o fac, risc să mă pun pe liber io pe mine cât de curând!

Niciun comentariu: